A munkahelyi légkör minősége és az együttműködés hatékonysága nagyban függ attól, hogyan kommunikálunk egymással.
A cégek számára elengedhetetlen, hogy munkavállalóik rendelkezzenek azokkal a kommunikációs készségekkel, amelyek elősegítik az egészséges, produktív és tiszteletteljes munkahelyi légkört.
Az asszertív kommunikáció ilyen készség: lehetőséget ad arra, hogy a munkatársak magabiztosan, hatékonyan és tisztelettel képviseljék érdekeiket, miközben figyelembe veszik mások szükségleteit is.
Az asszertivitás sem passzív sem agresszív kommunikáció. Az asszertív viselkedés során az egyén kiáll a saját jogaiért és igényeiért, anélkül hogy megsértené mások jogait.
Az ilyen kommunikáció lehetővé teszi a nyílt, őszinte és közvetlen párbeszédet, amelyben mindenki szabadon kifejezheti véleményét, és az érintettek tisztelettel fordulnak egymás felé.
Az asszertív kommunikáció segít az érzelmi feszültségek levezetésében, és lehetőséget ad arra, hogy a nehéz helyzeteket megoldásorientált módon kezeljük.
A csapattagok jobban megértik egymás szempontjait, könnyebben kooperálnak, és képesek tiszteletteljes, építő visszajelzést adni egymásnak.
Ha a munkavállalók biztonságban érzik magukat a véleményük kifejezésében, elégedettebbek lesznek, és nő a lojalitásuk is.
Az asszertív kommunikáció segít a munkahelyi stressz kezelésében, mivel az emberek könnyebben fejezik ki igényeiket, és meg tudják húzni a határaikat.
A vezetők számára az asszertivitás alapvető készség, hiszen ennek segítségével képesek konstruktív visszajelzéseket adni és eredményesen irányítani csapatukat.
A workshoppokat kedves kolleganőmmel Geszvein Erikával együtt tartjuk, róla ide kattintva olvashatsz.
Kövess engem TikTok-on is